لیست بهترین کارتون ها ی 2018 | فورس کالا مگ

سبد خرید شما خالی است.
فروشگاه اینترنتی فورس کالا

لیست بهترین کارتون ها ی 2018

مقدمه

کارتون ها یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین انواع آثار سینمایی بوده که توانایی رقم زدن اوقاتی خوش برای تمامی خانواده را دارند. در ادامه با معرفی کارتون های جدید سال مروری خواهی داشت بر بهترین انیمیشن های 2018 تاکنون.

لیستی که در زیر برای شما آماده کرده‌ایم بهترین کارتون های جهان در سال 2018 هستند. امیدواریم از میان فهرست بهترین کارتون های 2018 انیمیشنی که شما را خوشحال می‌ کند پیدا کنید و از دیدنش لذت ببرید.

شگفت انگیزان 2

با شکست تومارولند، برد برد کاری جز بازگشت به ساخت این انیمیشن نمی‌توانست انجام دهد و بالاخره پس از ۱۴ سال انتظار شگفت انگیزان 2 ساخته شد. متاسفانه شگفت انگیزان 2 در زمانی ساخته شد که انیمیشن های ابرقهرمانی بسیار بی‌ارزش هستند و باید چیزی در انیمیشن تغییر می‌یافت تا بازگشت آنها موجه جلوه کند. مشابه کاری که اندرو استنتون با بازگشت به جهان با انیمیشن به دنبال نمو انجام داد، برد برد پی برد که چاره‌ای جز بازگشت به دنیای خانواده ابرقهرمانی که عاشقشان هستیم، نداریم. با همه این موارد، شگفت انگیزان 2 یکی از بهترین کارتون های 2018 است.

داستان از جایی آغاز می‌شود که در حین نجات جان افراد خرابی‌های زیادی به بار می‌آید. این مسئله دلیلی می‌شود که شگفت انگیزان را از انجام کارهای قهرمانی منع می‌کنند. در این حین کسی باید بیاید و خسارت این ساختمان‌های نابود شده را بپردازد. بنابراین برای بازگرداندن نظر مردم نسبت به آنها، الست‌گرل کاری در سازمان دروتک به عهده می‌گیرد. با این امید که کار الست‌گرل باعث عوض شدن نظر مردم نسبت به خانوادۀ شگفت انگیزان شود و آنها همگی بتوانند به کارهای خود بازگردند. با توجه به شغل الست‌گرل، آقای شگفت انگیز باید در خانه بماند و مراقب سه کودک خود باشد و خانه‌داری کند. مشاهدۀ تلاش‌های او، مخصوصا سختی نگهداری از کوچکترین فرزند یعنی جک-جک بسیار جالب و جذاب است.

این دنباله‌ای است که تماشای آن بسیار لذت بخش خواهد بود و احساس عقب‌گرد نسبت به قسمت قبل خود را ندارد. برد یک داستان دیگر هم داشت که با استفاده از ابرقهرمان‌ها به همۀ دنیا بگوید، داستانی که بسیار جذاب‌تر از شاهکارهای قدرتی ابرقهرمان‌هاست؛ داستانی دربارۀ روابط بین خانواده و نحوۀ پدر و مادر بودن.

هتل ترانسیلوانیا ۳

سلنا گومز خواننده محبوب برای سومین بار در نقش مِیوِس برمی‌ گردد؛ خون‌ آشام جوانی (100 ساله) که عاشق یک انسان می‌ شود و مسیر زندگی آرام او و پدرش که مالک هتلی برای هیولاها هستند را برای همیشه تغییر می‌ دهد. در سومین قسمت این انیمیشن مِیوس پدرش را با یک مسافرت خانوادگی برای استراحت و تفریح در یک کشتی کروز سورپرایز می‌ کند؛ اما زمانی که دراکولا کاپیتان مشکوک کشتی؛ اریکا را ملاقات می‌ کند شیفته‌ی او می‌ شود و حالا مِیوس است که سعی می‌ کند از پدرش محافظت کرده و او را از اریکا دور نگه دارد.

تیتو و پرنده‌ها

من «تیتو و پرنده‌ها» را بار اول در فستیوال «انیمیشن فیلم است» دیدم. فیلم انیمیشن بسیار بزرگی که به وسیلۀ فیلم‌سازان برزیلی به نام‌های Gabriel Bitar ،Andre Catoto و Gustavo Steinberg ساخته شده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. داستان در مورد جامعه‌ای است که چنان به وسیله ترس در حال کنترل شدن است که عملا هیچ کارکردی ندارد. تنها امید این داستان پسری شجاعی است که به دنبال مهار کردن قدرت آواز خواندن پرندگان و از بین بردن ترس و آزاد کردن خانواده و دوستان خود است.

ترس نقش بسیار پررنگی در نحوۀ برخورد مردم با یکدیگر، دست‌آوردهای آنان از زندگی و نحوۀ تعامل‌شان با سایر فرهنگ‌ها را بازی می‌کند. علاوه براین‌ها، ترس در مبارزات انتخاباتی کاربرد زیادی دارد. کاندیداها با استفاده از ترس و موقعیت‌های فرضی خطرناکی که توصیف می‌ کنند، مردم را وادار به انتخاب‌های خاصی می‌ کنند.

در این انیمشین زیبا که یکی از بهترین کارتون های 2018 است، همزمان که دنیای تیتو و پرنده‌ها با ترس زیاد مسموم شده، انیمیشن انعکاسی از واقعیت‌ها می‌شود. در واقع فیلم می‌خواهد به ما نشان دهد که ترس تا چه حد می‌ تواند ما را کنترل نماید و هیچ‌گاه از بین نمی‌ رود. تیتو و پرنده‌ها یک فیلم خانوادگی است که همه می‌ توانیم از داستانش بهره ببریم و نحوۀ غلبه بر یک ترس فلج کننده را شاهد باشیم.

میرای

انیمیشن میرای که یکی از زیباترین کارتون های دنیا است، تم همیشگی هوسودا در مورد زندگی خانوادگی را ادامه می‌دهد. همانند هیروکازو کورئیدا کارگردان فیلم های اکشن، فیلم‌های هوسودا جنبه‌های متفاوت خانواده و نحوه تعامل آنها با یکدیگر را بررسی می‌کند. انیمه میرای درباره پسری به نام کان است. او از تک فرزند بودن و اینکه تمام توجه والدینش معطوف به اوست بسیار لذت می‌برد. کان به راحتی تمام اسباب‌بازی‌هایی را که می‌خواهد به دست می‌آورد و هیچ گاه به چیزی حسادت نمی‌ورزد.

همه این‌ها با تولد خواهر کوچک‌ترش به نام میرای تغییر می‌کند. او به سرعت نسبت به میرای احساس حسادت می‌کند و از داشتن خواهر کوچکترش متنفر است. هنگامی که کان درگیر یک ماجرای جادویی می‌شود، داستان وارد فاز دیگری خواهد شد و در این حوادث است که او قدردان وجود خواهر کوچکتر خود می‌شود.

این فیلم کاری زیبا از هوسودا است که کارگردان از دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی خانوادگی می‌نگرد که قبل‎ از ساخت این انیمیشن به آن وارد نشده بود. تنها مشکل فیلم این است که در طی حوادث جادویی، بعضی از داستان‌های درون فیلم جذاب‌تر از خط اصلی داستان به نظر می‌رسند.

با اینکه این فیلم هوسودا از سایر کارهایش کمتر به نظر می‌رسد، هوسودا همچنان کارگردان بزرگی باقی می‌ماند که کارهای لذت بخشی در طی دوران کاری خود برایمان می‌سازد. بی‌شک میرای یکی از بهترین کارتون های 2018 محسوب می‌  شود.

شب کوتاه است

داستان این انیمیشن فارغ‌ التحصیلی دو دانشجو را به ما نشان می‌ دهد. یکی از آنها یک دختر جوان است که دلش می‌ خواهد در یک بعدازظهر تمام چیزهایی را که ممکن است و می‌ تواند تجربه نماید. دیگری پسری جوان است که تمام تلاش خود را می‌ کند تا همگام با او خواسته‌ هایش پیش برود. دختر جوان kouhai آن مرد است. kouhai یک کلمۀ ژاپنی به معنای کوچکتر است. مرد می‌ خواهد که احساسات خود را به نسخۀ جوان‌تر خود (دختر جوان) بگوید. اما موقعیت‌ های بدی که در این بین به وجود می‌ آید؛ مانع از افشای احساسات پسر جوان می‌ شود.

همانند میرای، شب کوتاه است یک سریال از عکس‌ ها و تصاویر کارت‌ پستالی خاص است. مرد و kouhai او، در حین ماجراجویی‌ های نوشیدن، سعی می‌ کنند دنبال یک کتاب گم‌ شده بگردند، در یک نمایش نقش بازی کنند و بالاخره هر دو سرما بخورند! فیلم یک انیمیشن بامزه و جذاب است که در لیست بهترین کارتون های 2018 قرار گرفته و در آخر شما را سردرگم خواهد کرد که بر روی پرده نمایش چه می‌ گذرد؟ این لحظه‌های گیج کننده، نمایش دقیق قدرت کارهای یوآساست که در بین تصاویر شما شاهدش خواهید بود.

پاکوچیک

یک انیمیشن زیبا برای تمام گروه های سنی، درباره موجودات افسانه ای به نام یتی یا مرد برفی، که در این انیمیشن در کنار انسان ها دیده می شوند. در این فیلم شاهد انفجار و فروپاشی دنیای انسان ها و یتی ها هستیم، با این حال طی ماجراجویی ها در کوه های هیمالیا، به نظر می رسد که هردو دنیا به آرامش میرسند. “پاکوتاه” یک فیلم گرم و صمیمانه است که پیام های اجتماعی های بسیاری دارد. همچنین این فیلم یکی از معدود فیلم های انیمیشنی دیزنی در چند سال اخیر است که فیلمنامه موفقی داشته و در کنار عناصر طنز، یکی از بهترین آثار انیمیشن را به وجود می آورد.

افسانه “پاگنده ” یکی از ماندگارترین افسانه‌های محلی در تمام دوره‌ها است و بعضی از مردم هنوز کاملاً متقاعد نشده‌اند که این واقعاً یک افسانه باشد. حالا این انیمیشن خنده‌دار پیچش بامزه‌ای به این داستان داده. این انیمیشن درباره یک یتی (یا همان پاگنده) است که اعتقاد دارد که موجودات گریزپایی که به اسم انسان یا “پاکوچیک ” شناخته می‌شوند افسانه نیستند و واقعاً وجود دارند.

 

تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند

فیلم شوکه کننده سال که تقریبا شبیه “فیلم لگو” (The Lego Movie) است. این فیلم پر از جوک های خنده داری است که یا باعث می شود حالت تدافعی داشته و یا احمقانه بودن آن ها شما را می خنداند. این جوک ها و شوخی ها شامل طنز و کنایه های مختلف است که حتی مارول و دی سی را هم دربرمی گیرد. این عناصر طنز از فیلمنامه هوشمندانه داستان نشات می گیرند. این فیلم واقعا زیباست و سبک انیمیشنی آن بیننده های نوجوان و کودک را جلب می کند. داستان درباره تایتان های نوجوان است که می خواهند فیلم خود را بسازند و به همین دلیل گروه ابرقهرمانی کمتر شناخته شده فان را به وجود می آورند. این فیلم یک شاهکار نیست، درباره قدرت و مسئولیت صحبت نمی کند و تغییرات حقیقی را دربرنمی گیرد. اما می داند چه کار می کند و طبق آن پیش می رود.

سرجنت استوبی

داستان سرجنت استوبی یک داستان افسانه ای است. داستان سرجنت استوبی، به عنوان یک قهرمان جنگی و تنها حیوان قهرمان، ارزش بارها روایت و بازسازی را دارد. گرچه این فیلم در گیشه موفق نبود اما یک فیلم دیدنی و لذتبخش است. در این فیلم به فعالیت های قهرمانانه استوبی در جنگ جهانی اول، مانند یافتن بمب های گاز، جستجوی نفوذی ها، و حتی جستجو و یافتن سربازان اشاره می شود. علاوه بر این، رابطه زیبای انسان و حیوانات به تصویر کشیده می شود. یک فیلم زیبا برای کودکان که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

انسان های نخستین

یک داستان جالب درباره گروهی از قبایل عصر سنگی که توسط قبایل عصر برنز مورد حمله قرار می گیرند و مشکلات میان آن دو توسط یک مسابقه فوتبال شدت می گیرد. صحنه های جالب فیلم در کنار انیمیشن استاپ موشن، باعث خلق یک اثر زیبا خواهد شد. آردمن یکی از شرکت های موفق بریتانیایی در ساخت انیمیشن است و “انسان های نخستین” ساخته این شرکت هم بسیار سرگرم کننده بوده و توجهتان را جلب کند.

جزیره سگ‌ها

آقای روباه شگفت انگیز، یکی از بزرگترین و بهترین کارهای وس اندرسون است. این مساله به این دلیل حائز اهمیت است که کار فوق‌العاده او در این فیلم باعث بالا رفتن توقع همه برای فیلم استاپ موشن بعدی او شد.

جزیره سگ‌ها، یک داستان اورجینال به قلم خود وس اندرسون است و تمام اتفاقات در یک شهر خیالی در ژاپن آینده به وقوع می‌پیوندد. یک خانواده قدیمی در این شهر وجود دارد که طرفدار سرسخت گربه‌ها به‌عنوان حیوانات خانگی انسان‌ها هستند. به همین دلیل آنها نقشه‌ای طراحی می‌کنند تا از دست تمام سگ‌های شهر خلاص شوند. در این راستا سمی را در سرتاسر شهر پخش کرده و باعث مریضی سگ‌ها می‌شوند. سپس همه سگ‌ها را به جزیره‌ای در خارج از شهر تبعید می‌کنند که سگ‌ها تا زمان مرگشان در آنجا بمانند.

همچون فیلم‌های اخیر وس اندرسون، ویژگی برجسته فیلم جزیره سگ‌ها که یکی از بهترین کارتون های سال شد، صداگذاران آن است. گروه صداگذاران همگی از بهترین‌های موجود در کار خود هستند. بازیگرانی چون برایان کرانستون، بیل مری، ادوارد نورتون، فرانسیس مک‌دورمند‌، گرتا گروییگ و تیلدا سوئینتن که همه آنها صداپیشگی کاراکترهای مثبتی را که در طی فیلم می‌بینیم برعهده دارند.

البته اکران فیلم بدون جنجال نیز نبود. بسیاری از منتقدین انتخاب‌های کارگردان یعنی وس اندرسون را به چالش کشیدند. بیشتر نقدها در مورد تجسم مردم ژاپن و کارهایی که در طی فیلم اتفاق می‌افتد است. علاوه بر این، موسیقی متن تجربی از الکساندر دسپلا یکی از نکات برجسته فیلم است. این مسئله هم برای فیلم و هم برای خود وس اندرسون از نقاط مثبت بوده است.

اگر شما با ریتم فیلم‌های دهه اخیر کارگردان و طنزهای موجود در کارهایش آشنا باشید؛ حتما  از جزیره سگ‌ها که یکی از بهترین کارتون های 2018 بود لذت خواهید برد.

مرد عنکبوتی

اگر در دنیا تنها یک چیز باشد که دنیا هیچ نیازی به آن ندارد، یک انیمیشن ابرقهرمانی دیگر خواهد بود. بعد از شگفت انگیزان 2، Teen TitansGo! To The Movies، انیمیشن مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی یکی از بهترین کارتون های 2018 امسال است.

مایلز مورالز یک نوجوان است که به تازگی به یک مدرسه خصوصی منتقل شده و تلاش می‌کند که در آنجا جا بیفتد. پدر او یک پلیس و مادرش پرستار است و این مساله باعث شده انتظارات زیادی از او به وجود بیاید. تنها راه فرار او از تمام این فشارها، حضور عمویش است. در یکی از این زمان‌ها که او دارد با عمویش وقت می‌‌گذراند، یک عنکبوت رادیواکتیوه او را نیش می‌زند که باعث می‌شود قدرت‌های مرد عنکبوتی را به‌دست‌آورد.

داستان مایلز مورالز، دنیای عنکبوتی را به هم پیوند می‌زند. در این بین کاراکترهای دیگری از فیلم های مرد عنکبوتی گذشته، در فیلم وجود دارند و باعث جذابیت و هیجان بیشتر انیمیشن می‌شود. کاراکترهایی همچون پیتر پارکر پیر، Spider Gwen، Spiderman-Noir SP//dr، Spider Ham باعث راهنمایی و خلق موقعیت‌های شاد بسیاری برای مایلز می‌شوند. این انیمیشن حالت کلی همچون کامیک‌بوک‌ها دارد، هنگام فکر کردن مرد عنکبوتی یا در زمانی که قدرت‌های عنکبوتی به کاراکتر اصلی افزوده می‌شود؛ طراحی‌هایی چون کامیک‌بوک‌ها را به صفحه نمایش اضافه کرده‌اند.

Spiderman: into Spider vers که یکی از بهترین کارتون های سال 2018 است این حس را به بیننده می‌دهد که هرکسی می‌تواند مرد عنکبوتی باشد. یک لذت عمیق و یکی از بهترین انیمیشن‌های مرد عنکبوتی که تا به حال ساخته شده است.

لیز و پرنده آبی

استودیو انیمه کیوتو، یکی از استودیوهای شناخته‌شده صنعت انیمیشن‌سازی است که چند انیمۀ معروف در دهه اخیر از ساخته‌های آنهاست. بعضی از انیمه‌های معروف آنها The Melancholy of Haruhi Suzumiya ،kanon ،Clanned و K-On! است. یکی از انیمه‌های معروف آنها به نام آوای یوفونیوم، بر اساس یک سری از رمانی ژاپنی ساخته شده است.

لیز و پرندۀ آبی، دربارۀ یک گروه موسیقی دبیرستانی است. آنها به خاطر آمدن یک مشاور جدید به سرعت در حال پیشرفت هستند. داستان در مورد دو دختر دانش‌آموز گروه است. این دو همزمان با چالش‌های فارغ‌‍‌‌التحصیلی و افزوده شدن مسئولیت‌هایشان در گروه موسیقی مدرسه مواجه هستند.

مشابه فیلم یک صدای خاموش، انیمیشن کیوتو، لیز و پرندۀ آبی یکی از بهترین کارتون های جهان و همچنین گامی رو به جلو نسبت به کاری که در انیمیشن آوای یوفونیوم انجام داده‌اند به شمار می‌رود. در واقع با توجه به بودجۀ خیلی بیشتری که به آن اختصاص داده‌‍‌اند این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی و منطقی به نظر می‌رسد.

دو شخصیت اصلی انیمه، میزورو و نازومی در یک وضعیت عاشقانه هستند. در حالی که آنها در تلاش هستند تا نسبت به احساسات خود در مقابل یکدیگر فائق آیند، بر روی قطعۀ موسیقی کار می‌کنند که عینا مشابه داستان آنها را بازگو می‌نماید. قطعۀ موسیقی براساس افسانه‌ای با همین نام لیز و پرندۀ آبی است. حتی کسانی که با انیمۀ اصلی آشنا نیستند، با تماشای این انیمیشن‌ به این مسئله پی خواهند برد که این فیلم به تنهایی شایستگی و زیبایی بالایی دارد. این انیمه یکی از زیباترین کارتون های دخترانه و یکی از بهترین کارتون های 2018 است و نمایش قسمت لذت‌بخشی از زندگی این دو کاراکتر و تبدیل دو دختر جوان به دو بزرگسال است.

پیتر خرگوشه

فیلم پیتر خرگوشه 2 (Peter Rabbit 2:The Runaway) دنباله فیلم سینمایی پیتر خرگوشه است که در سال 2018 به سینماها آمد و بیش از 350 میلیون دلار فروش جهانی داشت. در ادامه نگاهی به داستان، تاریخ اکران، تریلر و نکات جالب این فیلم سینمایی خواهیم داشت.

داستان فیلم پیتر خرگوشه 2: فراری درواقع دنباله رو فیلم پیتر خرگوشه منتشر شده در سال 2018 است. انیمیشن پیتر خرگوشه در مورد زندگی تعدادی حیوان است که به سرکردگی یک خرگوش قصد دارند در اداره یک مزرعه به صاحب مزرعه کمک کرده و با او در مزرعه زندگی کنند، اما ذات بازیگوش پیتر خرگوشه باعث ایجاد جنگ و جدال‌ هایی بین این حیوان و صاحب مزرعه می‌شود که اتفاقات این فیلم‌ ها را رقم می‌ زند.

به نظر می‌ رسد که تمام انیمیشن‌ های کلاسیک دوران کودکی ما دارند به صورت فیلم “لایو اکشن ” بازسازی می‌ شوند و البته ما نیز با این مسئله هیچ مشکلی نداریم. داستان «پیتر خرگوشه» در شمایل واقعی اما کمی عجیب‌ و غریب است؛ پیتر به مبارزه با مزرعه‌داری که جدیداً به همسایگی‌شان آمده و تلاش دارد از شر پیتر و دوستانش خلاص شود، می‌ پردازد.

سخن پایانی

هرساله همان قوانین و مشخصات اصلی در شرکت‌های انیمیشن وجود دارد. شما انتظار دارید که امسال نیز مثل همیشه پیکسار یا دیزنی در اوج رقابت بهترین کارتون های 2018 باشند. چون نه تنها آنها شرکت‌های اصیل این رشته هستند، بلکه پول و برند مورد نیاز برای پشتیبانی از بهترین انیمیشن ها را نیز در اختیار دارند. به جای ساخت کارهای جدید، پیکسار و دیزنی تصمیم گرفتند ادامۀ بعضی از پرفروش‌ترین و زیباترین انیمیشن های خود در باکس‌آفیس را بسازند. این کار آن‌ها یک ریسک نبود و با این کار بسیاری از طرفداران خود را خوشحال کردند. البته این حرکت برای رقابت با سایر استودیوها و نویسندگان بزرگ کافی نبود.

لیستی که برای شما  در این مقاله آماده کرده‌ ایم جز بهترین کارتون های جهان در سال 2018 هستند. امیدواریم از میان فهرست بهترین کارتون های 2018 انیمیشنی که شما را خوشحال می‌ کند پیدا کنید و از دیدنش لذت ببرید.

نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.