بهترین کارتون های 2019 | فورس کالا مگ

سبد خرید شما خالی است.
فروشگاه اینترنتی فورس کالا

بهترین کارتون های 2019

کارتون ها

اگر علاقمند به فیلم‌ های ژانر انیمیشن هستید و ملاک انتخابتان، فیلم‌ های راه یافته به مراسم اسکار است، با ما همراه باشید تا بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ که در نود و یکمین دوره اسکار، نامزد این جایزه معتبر جهانی صنعت فیلم و سینما بوده‌اند را به شما معرفی کنیم.

علاوه بر‌ فیلم‌ های راه یافته به مراسم اسکار، تعدادی از انیمیشن‌‌های جذاب و جدید این ژانر دوست‌داشتنی که تا پایان امسال اکران خواهند شد را در این مقاله معرفی می‌ کنیم.

رالف اینترنت را خراب می‌کند

دنباله انیمیشن رالف خرابکار، با نام رالف اینترنت را خراب می‌کند، در لیست نامزدهای جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. کارگردانان این انیمیشن پرهزینه با بودجه ۱۷۵ میلیون دلار، ریچ مور و فیل جانستون هستند.جان سی رایلی، سارا سیلورمن و گل گدوت از هنرمندانی هستند که در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند.

قسمت دوم انیمیشن رالف خرابکار، شش سال بعد از وقوع اتفاقات قسمت اول رخ می‎دهد. در قسمت اول دیدید که رالف خرابکار وارد بازی‌های کامپیوتری شد اما در قسمت دوم کارش آنقدرها هم ساده نیست. رالف این بار می‌خواهد در دنیای اینترنت خرابکاری کند. رالف و ونلوپ که حالا با هم دوست شده‌اند، ردیاب یک وای فای را پیدا می‌کنند که آنها را به یک ماجراجویی جدید می برد.

استودیو سینمایی والت دیزنی که یکی از بهترین تولید‌کنندگان انیمیشن جهان است توزیع این فیلم را برعهده داشت. اکثریت علاقمندان این انیمیشن دیدنی معتقدند، تصویری که از اینترنت در این فیلم زیبا به نمایش درآمده را هرگز تصور نکرده بودند و برایشان بسیار جالب بوده است.

علاءالدین

در این انیمیشن ویل اسمیت نقش غول چراغ جادو، منا مسعود نقش علاءالدین، نائومی اسکات نقش شاهزاده یاسمن، نوید نگهبان نقش سلطان و مروان کنزاری نقش شخصیت شرور جعفر را بر عهده دارند. در مورد داستان انیمیشن علاءالدین باید بگوئیم همان داستان انیمیشن غول چراغ جادو سال 1992 است که به صورت انسانی بازی شده و همانند نسخه انیمیشنی جذاب است، یاسمن دختر پادشاه که برای فرار از ازدواج زوری و اجباری به ناچار از خانه فرار کرد در سطح شهر با دزدی جوان آشنا می شود در پی این آشنایی علاءالدین همان دزد خیابانی عاشق یاسمین شده و خود را به قصر می رساند … این فیلم در واقع نسخه انسانی انیمیشن جذاب غول چراغ سال 1992 است که هر دوی آنها را باید جداگانه ببیند و از آنها لذت ببرید … براساس نظر سنجی ها انیمیشن علاءالدین در بین انیمیشن های سال 2019 محبوبیت بالایی دارد.

فروزن 2

این انیمیشن پر طرفدار چه در میان خردسالان و چه در میان بزرگسالان هواداران بسیار زیادی دارد، که به کارگردانی جنیفر لی و کریس باک در 27 نوامبر 2019 اکران شد. از میان صداپیشگان این انیمیشن می توان به ستارگانی همانند ایدینا منزل، کریستن بل و جاش گاد اشاره کرد. انیمیشن فروزن 2 دنباله فروزن یک که در 2013 اکران شد خواهد بود، که داستان دو خواهر را روایت می کند که در ابتدا حس نفرت به یکدیگر داشتند ولی رفته رفته این حس نفرت جایش را به عشق و علاقه می دهد … فروزن که نام این انیمیشن تخیلی و جذاب است، به یکی از این دو خواهر اشاره می کند که توانایی منجمد ساختن تمامی اشیاء و افراد اطرافش را دارد… انیمیشن فروزن 2 مانند قسمت اول نیز در بین انیمیشن های سال 2019 از محبوبیت خوبی برخوردار است.

داستان اسباب بازی4

قسمت اول این انیمیشن، سال 1995 پخش شد و نامزد 3 اسکار شد. قسمت دوم، 4 سال بعد به روی پرده آمد و نامزد 1 اسکار شد. قسمت سوم، سال 2010 پخش شد و 2 اسکار گرفت. این انیمیشن جذاب و دیدنی که از 2 نسل مخاطب دارد؛ قرار بود سال 2017 اکران شود اما تا 2018 به تعویق افتاد و حالا بالاخره قرار است اکران شود. در «داستان اسباب بازی» اتفاقات زیادی افتاده است؛ اندی به کالج رفته و اسباب بازی ها که حالا صاحب جدیدی دارند؛ وقتی یک عضوی جدید به نام «فورکی» به آنها ملحق می شود با رفتن به یک سفر جاده ای متوجه می شوند که دنیا برای یک اسباب بازی تا چه حد می تواند بزرگ باشد.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

این انیمیشن به کارگردانی دین دبلویس در تاریخ 1 فوریه 2019 اکران شد. از جمله صداپیشگان این انیمیشن می توان به جی باروشل، کیت بلانشت برای نقش والکا، جرارد باتلر برای نقش استویک، کریگ فرگوسن برای نقش گابر، آمریکای فررا برای نقش آسترید، کریستوفر مینتس-پلس برای نقش فیشلگز، تی جی میلر، کریستن ویگ، کیت هرینگتون برای نقش ارت و اف. موری آبراهام برای نقش گریمل اشاره کرد.

در این قسمت از انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم قرار است شاهد داستان ماجراجویی دیگری از هیکاپ باشیم، که اکنون به رویای خود برای داشتن یک آرمانشهر برای بی دندان و همه اژدهایان دیگر جهان دست یافته است. اکنون تهدید دیگری برای خانه و روستای هیکاپ وجود دارد و فرمانروایی او مورد آزمایش قرار می گیرد! بی دندان و هیکاپ برای نجات خود باید تصمیم سخت و غیر ممکنی بگیرند…

برای اینکه بدانید این تصمیم چیست و آیا هیکاپ و بی دندان موفق می شوند یا خیر، به تماشای این انیمیشن جذاب بنشینید… این انیمیشن در بین انیمیشن های سال 2019 از رتبه 7.7 از 10 براساس سایت IMDB برخوردار است.

پارک سحر آمیز

انیمیشن پارک سحر آمیز محصول مشترک استودیو پارامونت انیمیشن و نیکلودئون مویز، به کارگردانی دیوید فیس و هنرنمایی صداپیشگانی چون جنیفر گارنر، متیو برودریک، جان الیور، میلا کونیس، کینن تامسون، کن جیونگ، نوربرت لئو بوتس، بریانا دنسکی و کِن هادسون گمپل در تاریخ 8 آوریل 2019 اکران شد.

داستان این انیمیشن بدین صورت است که؛ دختری خوش بین و خلاق یک پارک تفریحی باورنکردنی به نام پارک سحر آمیز پیدا می کند که در میان درختان پنهان شده بود. این پارک پر است از حیوانات جالب توجه و سرگرم کننده ای که حرف می زنند! طولی نمی کشد که دختر قصه ما متوجه می شود این پارک سحر آمیز زاییده تخیل خودش است و تنها اوست که می تواند این پارک دوست داشتنی و جادویی را نجات دهد. پس خیلی زود با حیوانات این پارک سحر آمیز دست به کار می شوند تا این مکان اعجاب انگیز را نجات دهند… ولی برای دانستن ادامه ماجرا باید به تماشای این انیمیشن جذاب بنشینید… رتبه کسب شده این انیمیشن در بین انیمیشن های 2019 تاکنون 5.7 از 10 است.

عروسک زشت

انیمیشن عروسک های زشت در ژانر کمدی اکشن ماجراجویی موزیکال که محصول کشور آمریکا است، در تاریخ 10 مه 2019 اکران خواهد شد. کارگردان این انیمیشن جذاب کلی ازبوری و تهیه کنندگان آن آندریا مک کارتی پل، رابرت رودریگز، ویویان وانگ هستند و از جمله ستارگان و صداپیشگان انیمیشن عروسک های زشت می توان به اما رابرتز، جانل مونا، نیک جوناس، گابریل ایگلسیاس، کلی کلارکسون، واندا سایکس و بلیک شلتون اشاره کرد.

داستان عروسک های زشت داستان عروسک هایی آزدی خواه است که با آنچه متفاوت است به مقابله می پرازند، با تمایل خود برای دوست داشته شدن مبارزه می کنند، و در نهایت به این نتیجه می رسند که نیازی نیست کامل باشند تا بتوانند شگفت انگیز به نظر بیایند، چرا که شخصیت حقیقی خود آنها است که اهمیت دارد.

به نظر می رسد این انیمیشن داستان فوق العاده ای دارد و می تواند به یکی از بهترین انیمیشن های سال 2019 تبدیل شود! پس به شما پیشنهاد می کنیم دیدن این انیمیشن را پشت گوش نیندازید.

شیر شاه

شیر شاه که یکی دیگر از انیمیشن های بسیار جذاب و پر طرفدار است، در 19 جولای 2019 اکران شد. انیمیشن شیر شاه با کارگردانی جان فاورو و صدا پیشگی جیمز ارل جونز برای نقش پادشاه موفاسا، دونالد گلاور برای سیمبا، چویتل اجیوفور برای نقش اسکار، بیانسه برای نقش نالا، سث روگن برای پومبا، جان الیور برای نقش زازو، بیلی ایکنر برای نقش تیمون، الفری وودارد برای نقش سارابی (مادر سیمبا)، جان کانی برای رافیکی، فلورنس کازومبا برای نقش شنزی، کیگان-مایکل کی برای نقش کماری، جی‌ دی مک‌ کرری در نقش کودکی سیمبا و شهدی رایت جوزف در نقش کودکی نالا اکران می شود. محبوبیت انیمیشن شیر شاه در بین انیمیشن های سال 2019 تقریباً 48 از 100 است. باید منتظر بمانیم تا پس از اکران این انیمیشن وضعیت رتبه و محبوبیت آن را بطور دقیق ببینیم.

به نظر می رسد این فیلم بازسازی انیمیشن شیر شاه 1994 است. پیش بینی می شود داستان این فیلم بدین صورت باشد که: شیر شاه از پسرش سیمبا می خواهد که جا پای او بگذارد، اسکار می خواهد برادرش را بکشد و برادرزاده اش را بر تخت بنشاند و از شنزی، ازیزی و کاماری کمک می گیرد.

شگفت انگیزان دو

شاید بهتر باشد جایزه بهترین انیمیشن‌های اسکار را به نام “جایزه پیکسار” نام‌گذاری کنند! این جایزه در ۱۸ دوره‌ای که در بخش پویانمایی برگزار شده، شاهد برنده شدن پیکسار؛ رکورددار استودیوهای انیمیشن‌سازی، در چهار دوره متوالی از سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ بوده است.

قسمت دوم کارتون هیجان‌انگیز و جذاب شگفت انگیزان، ۱۴ سال پس از اکران قسمت اول ساخته شد. کارگردان این انیمیشن کامپیوتری، فیلیپ بِرَدلی معروف به  بِرَد بِرد می‌گوید تمام این مدت مشغول نوشتن فیلمنامه و ویرایش آن کرده است.

شگفت انگیزان ۱ در زمانی که بنیان‌گذار پیکسار و اپل، استیو جابز نابغه دنیای کامپیوتر در قید حیات بود، برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال ۲۰۰۴ شد.

شگفت انگیزان ۲ با صداپیشگانی همچون کریگ تی نلسن، هالی هانتر، ساموئل ال جکسون، باب ادنکیرک، کاترین کینر و جاناتان بنکس و همچنین بِرَد بِرد، به موفقیت بزرگی در فروش رسید. با اینکه این انیمیشن جذاب در نهایت جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ را به مرد عنکبوتی واگذار کرد، اما موفق به کسب بیش از یک میلیارد دلار سود شد.

داستان این قسمت دقیقاً از ادامه قسمت اول دنبال می‌ شود. فعالیت ابرقهرمانان به خاطر خسارت‌هایی که به شهر وارد کرده‌اند به حالت تعلیق درآمده و این باعث می‌شود تا خانواده پار با چالش‌هایی روبرو شوند.

جزیره سگ‌ها

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های سال ۲۰۱۹ که نامزد جایزه اسکار بود، جزیره سگ‌ها به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی وس اندرسون است که توسط کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز فیلم  به اکران درآمد.
این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلاری خود فقط توانسته حدود ۶۴ میلیون دلار بفروشد که این رقم پائینی برای این فیلم استاپ موشن است.
اگر می‌خواهید بدانید استاپ موشن چیست باید بگوئیم، استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از حرکت متوالی این تصاویر، به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند.

داستان در یک شهر خیالی در ژاپن آینده روایت می‌شود که شهردار آن اعلام می‌کند تمامی سگ‌ها اعم از خانگی و ولگرد باید از شهر تبعید بشوند و به جزیره آشغال‌ها که در آنسوی دریاها قرار دارد منتقل شوند. شهردار کوبایاشی علت این موضوع را فراگیری بیماری تب سگ‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید که این مریضی مرگ‌آور در حال شیوع است و پادزهری هم برای آن وجود ندارد.

پسربچه‌ای که دلش برای سگی که از او مراقبت می‌کرد تنگ شده، خودش را به جزیره می‌رساند. او  در کنار سگ‌هایی که یا از انسان‌ها متنفرند، یا دوست دارند نزد آن‌ها برگردند، برای یافتن اسپاتس، سگ و دوست قدیمی‌اش تلاش می‌کند.

برخی از  صدا‌پیشگان این انیمیشن نامزد اسکار ۲۰۱۹ عبارتند از: برایان کرانستون، جف گلدبلوم، بیل مری، اسکارلت جوهانسون، آکیرا اینو

خانواده آدامز

خانواده آدامز بر اساس مجموعه کمیک هایی به همین نام که در مجله نیویورکر در دهه ۳۰ میلادی به چاپ می‎رسید نوشته شده و درباره خانواده‌ای عجیب و غریب به نام آدامز است که برای شرکت در یک جشن مهم و مسابقه تلویزیونی آماده می‌شوند اما در این برنامه با یک مجری طماع و حیله گر روبرو می‌شوند که مشکلات زیادی برای این خانواده ایجاد می‌کند.

شخصیت های این انیمیشن، برگرفته از کتاب داستان مصوری با همین نام، نوشته «چارلز آدامز» است و از آن چند فیلم سینمایی و بازی کامپیوتری ساخته شده است. اعضای این خانواده، هرکدام یک ویژگی خاص و ترسناک دارند و قرار است خود را برای مقابله با یک مجری تلویزیون آماده کنند.

مرد عنکبوتی ؛ ورود به دنیای عنکبوتی

شرکت سونی پیکچرز، از کمپانی‌های معروف انیمیشن‌سازی آمریکا، یکی از بهترین فیلم‌ها درباره مرد عنکبوتی را به دنیای انیمیشن و سینما معرفی کرد. فیلم مرد عنکبوتی؛ ورود به دنیای عنکبوتی (یا مرد عنکبوتی؛ سفر به دنیای عنکبوتی) در جشنواره های مختلف سال ۲۰۱۹ توانست از سد رقیبان عبور کرده و برنده بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ در جشنواره های گلدن گلوب، بفتا و اسکار شود.

مایلز مورالز، نوجوانی که از علاقمندان مرد عنکبوتی است، در هنگام کشیدن نقاشی دیواری در یک ایستگاه متروکه، توسط عنکبوتی رادیواکتیوی نیش زده می‌شود و پس از مدتی قدرت‌های عنکبوتی در وی ظاهر می‌شود. این موضوع مایلز را به شدت به وحشت می‌اندازد به خصوص که می‌داند پدرش که پلیس است، به دنبال مرد عنکبوتی می‌گردد.

پیتر پارکر، مرد عنکبوتی اصلی در حادثه‌ای کشته شده اما در دنیای موازی دیگری زنده است و در کنترل نیروهای مایلز به او کمک می‌کند. مایلز متوجه می‌شود که او و پارکر تنها کسانی نیستند که ماسک می‌زنند و اسپایدرمن‌ های دیگری از دنیاهای مختلف نیز وجود دارند.

میرای

میرای، انیمیشن ماجراجویی محصول کشور ژاپن به نویسندگی و کارگردانی مامورو هوسودا، یکی دیگر از کاندیداهای جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۹ است.

داستان فیلم درباره پسربچه ای است که پس از ورود به یک باغ جادویی، در زمان سفر می کند و در یک دوره زمانی متفاوت با افراد خانواده خود ملاقات می کند. خواهر کوچکتر این پسربچه هم از زمان آینده، او را در این ماجراجویی شگفت‌انگیز همراهی می‌کند و…
این فیلم  به زبان ژاپنی است اما شما می‌توانید نسخه دوبله شده آن را تماشا کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم برخی  از بهترین انیمیشن های سال 2019 را برای شما علاقه مندان انیمیشن های علمی تخیلی و نیز بسیار جذاب معرفی کنیم. با این وجود که سعی کردیم اطلاعات هر کدام را به خوبی برایتان شرح دهیم، اما باز هم هیچ چیز مثل تماشای خود فیلم ها نمی تواند اطلاعات کامل آنها را در اختیار شما قرار دهد، پس حتما به تماشای این انیمیشن های جذاب بنشینید. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این مقاله ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی :
متن نظر :
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.